Köpvillkor

När du går ut genom kassan och godkänner din beställning har du ingått ett köpavtal.
(= accepterar våra inköpsvillkor enligt nedan) 

Är du under 18 år måste du ha målsmans skriftliga tillåtelse för att göra en beställning. 
Beställningar gjorda i någon annans namn utan dess medgivande kommer vi att polisanmäla.

Beställningar behandlas normalt måndag - fredag. 
Din beställning skickas ut inom 5 arbetsdagar efter att vi registrerat din betalning på vårt konto.
Vid släpp av nya stämplar kan det ibland ta längre tid pga ökad orderingång.

Normal leveranstid med posten är cirka 1-3 dagar. De flesta leveranser skickas med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Clear Stamps levereras mellan två stadiga plastark varav det ena har indextryck på framsidan för att identifiera stämplarna. Varje set är förpackat i en påse med ett pappersinlägg som har setets namn och information på baksidan. 

Alla gummistämplar levereras omonterade, dvs du får enbart själva gummibiten med motivet på. Du får själv finklippa och montera på valfritt sätt. Gummistämplar sampackas för att minska på förpackningsmaterial. 

Varor med köpknapp skall normalt finnas i lager. Varor som tagit slut i lager saknar köpknapp och du har möjlighet att knappa in din e-mail adress för att få ett besked om när varan åter är i lager. Vi har ingen tryckt katalog utan hänvisar till vår online-butik. Bilderna i vår onlinebutik skall ses som illustrationer och vi kan inte garantera att dom visar varans exakta utseende eller beskaffenhet. Vi gör allt vi kan för att hålla lagersaldot uppdaterat, men vi reserverar oss för den mänskliga faktorn. Varor i varukorgen ligger kvar i 30 dagar, notera att varorna INTE är reserverade utan kan ta slut om någon annan checkar ut före. 

Alla priser som anges är inklusive 25% moms (Gäller inom EU).  

 

Fraktfritt:
Fraktfritt inom Sverige över 800kr. 

 

Betalning & Frakt:

Din betalning görs i samband med utcheckning. 
Ev. avgifter för resp. betalsätt syns i kassan. 

Klarna - Faktura eller Kortbetalning. Fakturan skickas till din e-mail. 
PayPal - Avgift om 9kr tillkommer per betalning. Rekommenderas i första hand till våra utlandsbeställare. 
Swish - Direktbetalning - beloppet kommer upp i din swish-app. 

Fraktavgiften syns innan utcheckning och det finns även möjlighet att välja avhämtning. 
Du kan välja mellan vanligt Porto och Skicka Lätt (registrerad försändelse). 

(OBS! Beställer du andra saker i samma beställning som förbeställda varor från Scan N Cut
så inväntas alla dessa innan vi postar hela din beställning. = INGA delleveranser)
 

 

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betalningstid - alltid 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så.

Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto.

Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11 458 kr.

Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Förändring av order: 

Du kan fram tills dess vi börjar packa din order ändra den kostnadsfritt. Med en förändring av order menas ifall du vill byta ut en vara mot en annan eller ta bort / alt. lägga till varor. Normalt börjar vi packa din order när betalningen inkommit. Vi kan sampacka flera beställningar och skicka samtidigt om vi inte hunnit packa och försluta ordern redan. Detta önskemål skall dock anges TYDLIGT när du beställer! 

 

Avbeställa order: 

Du kan kostnadsfritt avbeställa din order fram tills dess att vi börjar packa din order. Avbeställning efter att ordern är packad är ej möjlig. Din avbeställning är giltig först när du tagit emot en bekräftelse från oss. 

 

Ångerrätt & Returer:

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka något.

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen, vilken trädde i kraft 2000-06-01, rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Varan får inte vara använd och förpackningen skall vara obruten för att detta skall gälla. Du får själv stå för portot. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Vi löser inte ut paket eller brev som skickas mot postförskott eller liknande. Varuvärdet återbetalas när vi fått tillbaka varorna. Notera att om varans skick är sämre än nyskick kan ett avdrag på priset komma att göras vid återbetalning. 

Se även Konsumentverket distansavtalslagen & E-handel

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket direkt till hÄnglar & Wings, ej till någon utlämningsställe eller mot postförskott. Alla returer ska meddelas oss innan och godkännas innan de skickas. Om du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka varan till oss omgående.  

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Återbetalning sker alltid till/med samma betalsätt som använts vid beställningen. 
Klarna: Beloppet krediteras på din faktura.
Swish: Du ser att du har fått tillbaka dina pengar i Swish-appen bland dina mottagna Swish-betalningar och i din kontohistorik (måste vara till samma nummer som betalningen kommer ifrån).
PayPal: Beloppet krediteras till ditt konto. 

Garanti och villkor gällande hÄnglar & Wings stämplar:

Varje stämpel blir kontrollerad efter tillverkning, men skulle du ändå ha oturen att få en defekt stämpel så kontaktar du oss direkt så byter vi ut den. Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka något. 

Som kund och användare av våra stämplar förbinder du dig till att respektera och följa Upphovsrättslagen och våra övriga önskemål (se vår Änglapolicy / Copyright). 

 

Transportskada:

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

 

Ej uthämtade försändelser:

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för vår hantering av varorna.

 

Prisjusteringar:

Vi råder ej över prisförändringar på marknaden, priset som gäller vid beställningstillfället gäller även vid leveranstillfället. 

Vi reserverar oss för prisjusteringar och leveransförseningar som sker utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss även rätten att ändra priset vid valuta och momsförändringar eller andra förändringar som sker efter att vi satt våra priser. Vi förbehåller oss för ev. tryckfel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i vårt sortiment. 

 

GDPR

Se separat sida om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR.

 

Force Majeure:

hÄnglar & Wings AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar hÄnglar & Wings fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

Tvist:

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Om Cookies

Vi använder så kallade "cookies" för att få en bra funktionalitet i vår internetbutik. Vi samlar inte in någon personlig information om dig som besökare. Istället används cookies för att hålla koll på din varukorg samt komma ihåg de val och inställningar du gjort i butiken. Om cookies är inaktiverade kommer sidan inte fungera som den ska och du kommer ej kunna handla.

Hur aktiverar jag cookies?

Leta under "inställningar" alternativt "säkerhetsinställningar" i din webbläsare. Det ser olika ut i olika system. 

 

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla